trener personalny Bydgoszcz
Ruch naturalny — klucz do sprawności dzieci!

Jak wynika z raportu “Aktywny powrót do szkół” przeprowadzonego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki oraz Akademię Wychowania Fizycznego w Warszawie — 94 proc. przebadanych dzieci w wieku do 12 lat ma niedostateczny poziom sprawności ruchowej.

– 88 proc. dzieci z klas I-III nie potrafi wykonać przewrotu w przód;

– rzut i chwyt piłki potrafiło wykonać zaledwie 14 proc.;

– w klasach IV-VI zaledwie 26 proc. uczniów umie kozłować piłkę;

– a w klasach VII-VIII 22 proc. potrafi pokonywać przeszkody w biegu.

Jeszcze cztery dekady temu (badania z 1979 r.) dziesięciolatki były w stanie wykonać zwis na drążku przez 24 sekundy. Teraz w takiej pozycji są w stanie wytrzymać jedynie osiem sekund!

Przeciętny siedmiolatek był w stanie skoczyć w dal średnio prawie 130 cm, dziś już nie więcej niż 100 cm.

Pogorszyła się także wydolność dzieci podczas biegu — dziś potrzebują aż 40 sekund więcej niż kilkadziesiąt lat temu, by pokonać dystans 600 metrów.

Jak widzicie wyniki, są zatrważające… Najwyższy czas coś z tym zrobić!

Zadanie głowie dla rodziców i edukatorów… Dajmy dzieciom możliwość poprawy ich stanu sprawności i co się z tym wiąże również zdrowia! Obudźmy drzemiący w nich naturalny potencjał ruchowy, zainspirujmy i zmotywujmy je do działania!

Nie wiecie jak to zrobić?

Niech zatem jako inspiracja do działania posłuży Wam scenariusz lekcji wychowania fizycznego dla klas I-III, który opracowałem dla fundacji Uniwersytet Dzieci.

Podczas lekcji uczniowie poznają termin ruchu naturalnego i płynące z niego korzyści. Wyjdą z nauczycielem do parku lub lasu, by poznać nowe sposoby ruchu poza salą gimnastyczną. Będą wykorzystywać elementy napotkane w przestrzeni, takie jak: pnie drzew, kamienie, trawę, by wymyślać formy ruchu. Doświadczą współpracy w drużynie i przekonają się, jak trenowanie ciała może pomóc im w codziennym funkcjonowaniu.

Główne cele zajęć dla uczniów:

✅ Zdobycie wiedzy o ruchu naturalnym;

✅ Poznanie korzyści płynących z ruchu na świeżym powietrzu;

✅ Rozwijanie sprawności fizycznej i świadomości ciała;

✅ Doświadczanie możliwości, jakie daje naturalna przestrzeń;

✅ Rozbudzanie wyobraźni poprzez wymyślanie nowych ruchów i zadań;

✅ Poznaje korzyści płynące z praktycznej aplikacji ruchu naturalnego w codziennych czynnościach.

Więcej szczegółów znajdziecie w linku poniżej:

⬇️⬇️⬇️

http://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/jak-trenowac-w-lesie

Działajmy zatem i miejmy realny wpływ na sprawność najmłodszych! 😃

Jeżeli zaciekawił Cię ten temat i masz jakieś pytania, to zapraszam do kontaktu:

E-mail: kontakt@ruchnaturalny.pl